Garantie
Garantievoorwaarden
Woudstra schoenmode hecht veel waarde aan de levering van mooie en goede schoenen, onder de voorwaarden en beloftes die wij jou gedaan hebben. Als consument heb je (wettelijke) garantie op jouw aankoop. Hier kun je altijd een beroep op doen.
Garantie op de levering van het juiste product
Als je een schoen op onze website ziet en je wilt deze bestellen, dan mag je van ons verwachten dat wij ze onbeschadigd aan je leveren. Verder is het natuurlijk vanzelfsprekend dat wij jou de maat en het model sturen dat je bij ons hebt besteld. Je kunt de bestelde artikelen altijd terug vinden op de orderbevestiging die wij per mail versturen. Mochten de aan jou geleverde schoenen niet aan bovenstaande eisen voldoen, dan kan je ze vanzelfsprekend retour sturen met behulp van ons retour formulier. We adviseren wel eerst even contact op te nemen met ons, zodat wij de fout zo snel mogelijk recht kunnen zetten of een andere oplossing kunnen bieden.
De voorraad die op de website getoond wordt is ‘realtime’ en dus altijd voorradig. Helaas kan het voorkomen dat een schoen bij de kwaliteitscontrole gebreken vertoont. Als dit het geval is, nemen wij contact met je op om te bespreken hoe we het probleem het beste kunnen oplossen.
Garantie op de kwaliteit van jouw schoenen
Alle schoenen in onze collectie moeten gemaakt zijn van deugdelijk materiaal en mogen geen productiefouten bevatten. Blijkt het materiaal ondeugdelijk, of is de schoen niet goed geproduceerd dan maak je vanzelfsprekend aanspraak op garantie. Wanneer je een paar schoenen hebt aangeschaft dat niet aan de verwachte kwaliteit voldoet, kun je contact met ons opnemen. Stuur dan een mailtje, bij voorkeur met foto van het probleem, naar info@woudstra-schoenmode.nl. Wij zullen het probleem bekijken en contact opnemen om te bespreken wat de mogelijkheden zijn.
Wij geven echter geen garantie op slijtage, gebruiksschade en op kwetsbaarheden die een eigenschap van het gebruikte materiaal zijn. Enkele voorbeelden:
- Accessoires zoals ritsen, gespen of studs of een ketting op een schoen, zijn van nature zeer kwetsbaar en kunnen snel beschadigen of zoek raken.
- Kale neuzen en slijtage van zolen en hakken.
- Een duur en luxe materiaal, zoals bijvoorbeeld lakleer heeft wel onderhoud nodig het leer dient goed gevoed te worden dit i.v.m. dat het kan gaan scheuren.
- Natuurlijke eigenschappen van materialen, zoal littekens en muggenbeten op plantaardig gelooid leer, zijn bewuste imperfecties die een schoen een uniek karakter geven en geen tekortkoming van het materiaal. (Dierlijke) prints en materiaalbewerking zijn vaak asymmetrisch en niet altijd exact hetzelfde als op een foto. Ook dit is een bewuste productie eigenschap en kan niet als klacht worden gezien.
- Slijtage aan de hiel als gevolg van onzorgvuldig instappen en het 'los' dragen van een schoen (ingetrapte of beschadigde hielen).
- Andere problemen als gevolg van buitengewoon gebruik of slijtage, gebrekkig onderhoud en schade door vocht of andere externe ongebruikelijke invloeden.
Garantie op veilig winkelen
Je kunt onze website bezoeken zonder enige persoonlijke gegevens achter te laten. In sommige gevallen hebben we echter informatie van jou nodig om aan jouw verzoeken te voldoen, bijvoorbeeld bij het opgeven voor de nieuwsbrief of het plaatsen van een bestelling. Op iedere pagina waar je persoonlijke informatie aan ons verstuurt maken wij gebruik van een versleutelde ‘SSL’ verbinding, die voorkomt dat jouw gegevens misbruikt kunnen worden.
Garantie op verzending & retour
Als een retourzending naar ons is verzonden en tijdens transport vermist raakt nemen wij de afhandeling van het probleem voor onze rekening. Hiervoor hebben we wel het verzendbewijs dat door het postkantoor wordt afgegeven nodig, bewaar dit zorgvuldig. Vermissing van retourzendingen zonder PostNL verzendbewijs valt buiten onze verzekerservice.